Foglalkozások, programok kisiskolásoknak

 

Gondolatok a kisiskolásoknak ajánlott programcsomag elé...

A 6–10 éves korú gyermekek a mai kor információáradatából csak segítséggel tudják kiválasztani az értékeset, a nekik valót. Meg kell őket tanítani az igazi értékek befogadására, megbecsülésére és megteremtésére. Személyiségformálásuk során jól alapozhatunk személyesen megélt élményeikre, és tevékenységbe ágyazva, új élmények révén tovább erősíthetjük a tanuláshoz szükséges részképességeiket, kreativitásukat.
Teret kell biztosítani számukra, hogy megéljék az önállóságot, de megtapasztalhassák a közös munkában rejlő örömet is. Különös hangsúlyt kell fektetnünk nyelvi kifejezőképességük formálására, mert a technikai környezet kedvezőtlen hatásai azt könnyen csorbítják; másfelől a felnőttektől a saját korosztályuk felé való átpártolás érzelmileg heves időszakában nagy szükségük van a bennük dúló feszültségek megfogalmazására, még akkor is, ha látszólag dacosan bezárkóznak.
Különlegesen fontos feladat kognitív képességeik formálása, hiszen a további tanulmányaik során a dolgok, jelenségek elemzése, közöttük lévő összefüggések felismerése, tényekből, történésekből következtetések levonása, feltevések megfogalmazása, a konkréttól az absztraktig való elvonatkoztatás elengedhetetlen gondolkodási műveletekké lesznek.

 

Kérjük, tekintsék át a múzeum által kínált programlehetőségeket!

"Látogassatok el hozzánk és mi segítünk felfedezni egy csodálatos világot, a mi világunkat!"

 

 

Néhány praktikus információ:

 A foglalkozások időtartama:

45–60 perc (igény szerint alakítható)

 A résztvevők maximális létszáma:

20 fő (nagyobb létszám esetén lehetőség van párhuzamos programokra, keresse munkatársunkat)

 A foglalkozások résztvételi díja:

400 Ft/résztvevő/foglalkozás (az intézményi programkínálatból választott foglalkozások  esetén)
- Egyedi igény alapján összeállított program, rendezvény esetén az ár kalkulált és egyeztetett!
Az árból a Kőszegi járás** köznevelési intézményei számára 50% kedvezményt biztosítuk!

**Kőszeg, Bük, Csepreg, Bozsok, Cák, Gyöngyösfalu, Horvátzsidány, Iklanberény, Kiszsidány, Kőszegdoroszló, Kőszegpaty, Kőszegszerdahely, Lócs, Lukácsháza, Nemescsó, Ólmod, Peresznye, Pusztacsó, Tormásliget, Tömörd, Velem

Kérjük a látogatás szervezőit, vegyék figyelembe, hogy az előre bejelentkezett csoportok minden esetben elsőbbséget élveznek. A Kőszegi Városi Múzeum csak az előzetesen bejelentkezett és visszaigazolt csoportok esetében vállal garanciát a foglalkozások megtartására. Ezért kérjük, és javasoljuk, látogatásukat tervezzék és a kívánt programra előzetesen jelentkezzenek be.

Amennyiben kínálatunkban találtak elképzelésüknek megfelelő programot, kérjük, hogy a letölthető "Jelentkezési lap a Kőszegi Városi Múzeum programjaira" című nyomtatványt kitöltve, aláírva - lehetőleg elektronikus formában (pdf) - jutassák el a varosimuzeum kukac koszegimuzeumok pont hu vagy a muzped kukac koszegimuzeumok pont hu e–mail címre. Postai úton a Kőszegi Városi Múzeum, 9730 Kőszeg, Jurisics tér 6. címre!

Lehetőség van egyedi, speciális igényeket kielégítő program megtartására, előre egyeztetett témakörben is. Ez esetben, kérjük, legalább két héttel a tervezett látogatás előtt vegyék fel a kapcsolatot intézményünk munkatársaival a 94/360–240–es telefonszámon, a varosimuzeum kukac koszegimuzeumok pont hu vagy a muzped kukac koszegimuzeumok pont hu e–mail címeken, hogy a részleteket megbeszélhessék.

A múzeumpedagógiai foglakoztató az Arany Egyszarvú Patikában (Kőszeg, Jurisics tér 11.) van, minden esetben oda jöjjenek, kivéve ha a foglakozást más intézményünkbe kérték és azt az intézmény visszaigazolta.

 

PROGRAMKÍNÁLAT:

 Egyszer volt, most is van… (KVM/F-A/1/2014)

Téma: A régiségek megóvásának fontossága, és ebben a múzeumok szerepe. Belépés csak „ünneplőben”!

Tevékenység: Tevékenység: „Múzeumba megyek” – jegyváltástól az élménybeszámolóig szerepjáték; beszélgetés a múlt, a jelen és a jövő múzeumairól; séta a patikatérben.

Fejlesztendő területek: Kommunikáció, logikus gondolkodás, viselkedéskultúra.

 

"Patikatúra!"

 Gyógyuljunk, ha muszáj gyógyszerekkel! (KVM/F-A/2/2014)

Téma: A gyógyszerkészítés világa

Tevékenység: Ismerkedés műtárgyakkal, a gyógyszerkészítés tevékenységeivel; vazelinos kézkrém készítés.

Fejlesztendő területek: Szókincs, együttműködés, koncentrált figyelem, szerialitás, praktikus tevékenység kivitelezése.

 

 Gyógyuljunk gyógyszerek nélkül! (KVM/F-A/3/2014)

Téma: A gyógynövények kedvező hatása egészségünkre.

Tevékenység: Gyógynövények (pl.: hársfa, kamilla, levendula) megismerése, összehasonlítása különböző tulajdonságaik alapján; gyógytea–készítés.

Fejlesztendő területek: Figyelem, szóbeli kifejezőképesség, gondolkodás, praktikus tevékenység kivitelezése.

 

"Felfedezőúton a Kőszegi Városi Múzeumban!"

 Műhelylesen (KVM/F-A/4/2014)

Téma: A Tábornokház megismerése

Tevékenység: A kiállítás megtekintése; anyaggyűjtés jegyzeteléssel.

Fejlesztendő területek: Vizuális–akusztikus figyelem, rövid távú memória, lényegkiemelés.

 

 „Kipp–kopp kalapács, kicsi kovács mit csinálsz?” (KVM/F-A/5/2014)

Téma: A kovács– és lakatosmesterség megismerése.

Tevékenység: A mesterséget bemutató rövidfilm megtekintése; eszközök (kalapács, üllő, fújtató, kemence) és feladatuk megismerése, megvitatása; dísztárgy–készítés alumíniumfóliából.

Fejlesztendő területek: Szókincs, koncentrált figyelem, szerialitás, finommozgások, esztétikai érzék.

 

 Hogyan kerül a kolbász a tányérunkra? (KVM/F-A/6/2014)

Téma: A mészáros– és hentesmesterség megismerése.

Tevékenység: Tevékenység: A mesterség eszközeinek (tagló, kés, húsdaráló, kolbásztöltő) megismerése) és azok feladatainak megbeszélése, megvitatása; szerepjáték; „Alapanyagoktól a késztermékig”-receptpárosítás, disznóölésről sajátélmény beszámoló; memória-játék.

Fejlesztendő területek: Szókincs, logikus gondolkodás, emlékezet, kommunikáció, koncentrált figyelem, rövid távú emlékezet.

 

 Menjünk fodrászhoz! (KVM/F-A/7/2014)

Téma: Fésűs, valamint a fodrász és borbélymesterség megismerése.

Tevékenység: Mi köze a patáknak és szarvaknak a fésűs mesterhez?; Ismerkedés a fodrász-borbély mester régi és jelenkori eszközeivel (hajszárító, olló, hajcsavaró, pemzli, fenő, borotvapenge); „Fodrásznál” című szerepjáték; frizura-terv készítése különböző anyagokból.

Fejlesztendő területek: Testséma, szókincs, kommunikáció, gondolkodás, finommozgás, esztétikai érzék, viselkedéskultúra.

 

 Édes mesterség! (KVM/F-A/8/2014)

Téma: Cukrász–mézesbábos mesterség megismerése.

Tevékenység: „Édességek–sütemények“ című memória–játék; ismerkedés a mesterség eszközeivel; kókuszgolyó–készítés és fogyasztás.

Fejlesztendő területek: Rövid távú emlékezet, szókincs, koncentrált vizuális figyelem, praktikus tevékenység kivitelezése.

 

 Nyeregbe fel! (KVM/F-A/9/2014)

Téma: Nyerges– és szíjgyártó mesterség megismerése.

Tevékenység: A mesterség kéziszerszámainak megismerése (pl.: ár, kalapács, csikó, varrógép, sallangfonó); lószerszámok és díszítmények (pl.: nyereg, kantár, ostor) megtekintése; karkötő vagy kulcstartó készítés bőrből.

Fejlesztendő területek: Szókincs, koncentrált vizuális, akusztikus figyelem, gondolkodás, finommozgások, esztétikai érzék.

 

 Mesterségem címere: gyalu! (KVM/F-O/10/2014)

Téma: Az asztalosmesterség megismerése, a mesterség szerepe régen és most.

Tevékenység: A mesterséget bemutató rövidfilm megtekintése, ismerkedés szerszámokkal (pl.: fűrész, satu, gyalu, tolómérce) és feladatukkal a tervezéstől a kivitelezésig; bútortervezés rajzban.

Fejlesztendő területek: Szókincs, koncentrált vizuális, akusztikus figyelem, gondolkodás, finommozgások, esztétikai érzék.